Kādi ir darba vides riska faktori?

darba aizsardzībaDarba aizsardzība, darba vides riska faktori, darba aizsardzības instrukcijas un darba drošības speciālists – šie četri un vēl daudzi ar darba drošību saistīti termini startup komersantiem nereti sagādā daudz neskaidrības. Un ne velti, jo darba aizsardzība ir obligāta prasība, kas jāievērouzņēmumu, nodibinājumu un citu tamlīdzīgu iestāžu dibinātājiem un vadītājiem.

Lai attiecīgais objekts spētu paredzēt un samazināt negadījumu iespējamību, atbilstu likuma prasībām, ir nepieciešama atbildīgā persona – darba drošības speciālists. Tas var būt algots pilna laika darbinieks, specializēta ārpakalpojuma pārstāvis vai arī pats darba devējs (ja objektā tiek nodarbināti ne vairāk kā desmit cilvēki). Visi varianti paredz sertificētu darbību, tātad obligātus kursus diploma iegūšanai vai augstāko izglītību ar atbilstošu kvalifikāciju. Vairāk lasi šeit!

                Lai darba aizsardzība tiktu ieviesta un uzturēta atbilstoši konkrētā objekta darbības specifikai, sākotnēji tiek veikts pētījums, kas nosaka, kādi potenciālie darba vides riska faktori attiecīgajā vidē pastāv. Tie var būt ļoti daudzveidīgi, piemēram, laboratorijās visaktuālākie būs tādi faktori, kā ķīmiskie elementi un to toksiskā iedarbība neveiksmīga sajaukuma gadījumā u.tt. Izrietot no atlasītajiem faktoriem, ir jāiegādājas darba aizsardzības instrukcijas, kas iekļauj nepieciešamos darba kārtības noteikumus, piemēram, rīcības plānu evakuācijas gadījumā, ugunsdrošības nosacījumus u.tt. Lai tās būtu lietderīgas, likums paredz instruktāžas pasniegšanu vismaz vienu reizi gada laikā, par kā veikšanu un norises uzskaiti ir atbildīgs izvēlētais speciālists darba drošības jautājumos.

RELATĪVI NELIELI IEGULDĪJUMI PRET LAIKA KAPITĀLU, KO IESPĒJAMS IEEKONOMĒT

                Ņemiet par piemēru darba devēju, kas izplata biroja preces un to izejmateriālus, kopumā algojot 10 darbiniekus. Uzņēmuma vadītājam ikdienā parādās neskaitāmas likstas, jo uzņēmuma specifika iekļauj gan pārdošanu, gan loģistiku, kur problēmsituācijas nav retums. Paraleli vadītājs cenšas apzināt ārvalstu tirgus, piemēram, ceļojot uz starptautiskām izstādēm un tīklošanās pasākumiem. Vadītājam būtu izteikti sarežģīti paralēli produktivitātes celšanai un jaunu tirgu izpētei, doties uz darba aizsardzības apmācībām un regulāri pievērsties arī darba aizsardzības instrukcijas izpētei, kas ikgadēji jāpasniedz visiem 10 padotajiem. Un tomēr darba aizsardzība ir jāuztur, lai ikviens nodarbinātais justos komfortabli, apzinoties ka birokrātiskās lietas esošajā darbavietā ir precīzi sakārtotas.Protams, to paredz arī likums. Bet ko iesākt, ja algots darba drošības speciālists izmaksā pārāk daudz? Iespējams, labākā alternatīva ir izvēlēties kvalitatīvu ārpakalpojumu, kas atvieglos darbu, kā arī Jums regulāri būs, pie kā konsultēties neskaidrību gadījumā.

STRĀDĀJIET DROŠĀK AR FN-SERVISS!

                Ja esat pieņēmuši lēmumu izvēlēties ārpakalpojumu, lai Jūsu objektā darba aizsardzība būtu sakārtota uz visiem simts procentiem, uzņēmums FN-SERVISS ir izvēle, kas Jums palīdzēs! Uzziniet vairāk kompānijas mājaslapā www.fnserviss.lv vai, ierodoties uz kādu no veikaliem! FN-SERVISS kontakti:

Rīga, Brīvības gatve 204b, LV-1039, Latvija. Tālrunis: 67556799. E-pasts: fnserviss@fnserviss.lv. Darba laiki: darba dienās: 09:00 – 18:00, brīvdienās: slēgts.

Valmiera, Linarda Laicena iela 2, LV-4201, Latvija. Tālrunis: 64207255. E-pasts: fnserviss@fnserviss.lv. Darba laiki: darba dienās: 8.00 – 17.00, brīvdienās: slēgts